2009

Året börjar gå mot sitt slut. Det har varit ett bra år. Ett år av många njutningar. Tänkte försöka sammanfatta vad som skett det senaste året. Mest för min egen skull. Men för all del, läs och njut även du.

Klev in i studentlivet, på riktigt denna gång. Hoppade på sjuksköterskeprogrammet.
Firade ett år i lägenheten.
Firade två år som anställd på jobbet.
Firade att prövotiden för körkortet gick ut.

Blev moster för andra gången.
Blev gudmor för första gången.

Jag fyllde 20 år. Systembolaget here we come.
Firade min 20 års dag i USA. På en rockclub in Boston.

Åkte ensam till USA.
Fastnade i tullen på vägen ner.
Besökte tre delstater.

Baby boom i Sundsvall. Min vän Marie fick en liten Eira. Gamla klasskamrater från gymnasiet, Anna, Lina och Carro fick barn. Tre små söta pojkar. Min gamla simtränare fick barn. Två gamla simkamrater fick barn.

Mitt älskade syskonbarn blev 1 år.
Alla nära och kära blev ett år äldre.

Två dödsfall.
En begravning.
Två studentfiranden.

Gatufesten i dagar tre.
Härefestivalen.

Långseletripp.
Stockholmstripp.
Göteborgstripp.
Boråstripp.
Östersundstripp.

Jon McLaughlin, Boston.
Håkan Hellström på Liseberg, Göteborg.
Lars Winnerbäck på sporthallen, Sundsvall.

Stina återvände från USA.
Ida likaså.
Carro flydde fältet till Göteborg.
Ida och Arvid flyttade till Malmö.

Fann en nygammal vän, Klaris.
Fick en hög nya vänner.

Anna, min bästaste Anna. Vännen med lika rubbningar i hjärnan som mig. haha. Obotligt störda, men glada för det. Likheterna är stora. Båda följde fame factory som besatta. Båda har migge. Båda gillar Håkan. Båda har blå arbetsuniform. Båda är embolimedlemmar. Båda har sjuk humor. Båda har lätt till skratt. Jag gillar min Anna.

Iza. För bra för att skriva om! Jag citerar: "
Var med mig och du kommer aldrig få tråkigt!". Så sant som det är sagt.

Alla arbetskamrater som jag började umgås med även privat.
Klasskamrater.
Indalsfolket. Med gulliga Marie i spetsen (ingift indalare, viktigt att poängtera)




Låtar:
Lady Gaga - Bad romance
Taio Cruz - Break your heart
Black eyed peas - I gotta feeling
David Guetta, Kelly Rowland - When loves takes over
Katy Perry - Hot N Cold
John Me - Love Is My Drug
P!nk - Please Don’t Leave Me
Milow - Ayo Technology

Album:
Lars Winnerbäck - Tänk om jag ångrar mig och sen ångrar mig igen
KENT - Röd

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du måste ha glömt "Alla" gånger du har varit hus- och hundvakt (för det har ju varit ofta enligt ditt

sätt att se på saken ;))

2009-12-30 @ 08:30:17
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/
Postat av: izabel

haha, jag blir så lycklig! =D Hoppas på att 2010 blir ett bra skolår för dig och mig! ;) och inte bara i skolan, utan överhuvudtaget ett bra år :)

2010-01-03 @ 22:24:24
URL: http://qxxp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0