Julafton 2009

Fantastiska jul. Underbar julafton. Lite stressig men så ska det vara. Började med julfrukost hos Lina och Henke för andra året i rad. Det har blivit vår tradition. Himla mysigt. Sedan blev det förmiddagsfika hos Anna, vilket också blivit en liten tradition för mig. Därefter hem till mamma och pappa, lämna av de sista julklapparna och därefter springa över till Svenssons för att lämna deras. Där blev det glöggkalas som tidigare år. Hem lagom till att hinna spela två parti yatzy med mamma och pappa innan Kalle började. Vid fyra droppade resterande familj in genom dörren.

Maten var god som vanligt när mamma gjort den. Det enda jag saknade var en stor fet sallad. Efterrätten var i alla fall gudomligt god. Frukt till all ära. Mums. Sedan var det julklappsutdelning. Tomten kom förbi. Var väl evigheter sedan han stannade vid vårat hus. Men i år gjorde han det. Liam var lite skeptisk till det hela. Men tog emot julklappen, sa tack och satt sig i soffan. Gullunge.
Därefter delade vi ut resterande julklappar. Tror alla blev nöjda med klapparna. Lyckades pricka in årets julklapp på Liam. Mycket nöjd över den insatsen ;)



Gatubarnen



Tomtenissen med sin nya cykel

 


Tomten kommer på besök



Tack så hemskt mycket för alla fina julklappar jag fått detta år! Fick världens finaste armband av Liam och Noel med deras namn ingraverat. Pengar, presentkort, biobiljetter, klocka, smycken, kameragrejer, kläder, spakorg, lotter ect. Fick det jag önskat mig och mer därtill. Det bästa med julen är ju ändå att köpa julklappar åt andra. Se deras lycka när de öppnar klapparna. Jag undrar om jag börjar bli vuxen?


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hade jag varit barn hade jag blivit rädd för den där tomten...

2009-12-27 @ 13:19:28
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0