Tisdag och det SNÖAR

Införskaffade ytterligare tre julklappar idag på vägen hem från skolan. Man kan ju undra när jag ska stänga igen plånboken. Två små till farmor och en liten till mamma. Var en kär vän som slog in det paketet. Mycket fint blev det. Så nu kan du ju fundera på vart ditt lilla paket kommer ifrån mamma ;) Har väl åtminstone fyra arbetande kompisar i staden du kan välja mellan. Och två besökte jag idag.

Lektionen idag var mindre givande. Vi gick igenom hur man skriver rapport på rätt sätt. Ganska omotiverande. Dels för att jag har annat att göra som känns viktigare just nu och dels för att jag redan mer eller mindre kan det där. Tack vare Helene som använde sig av högskolans rapportsystem på gymnasiet. Guld värt när man börjar på högskola. Tacka vet jag bra svenska lärare. Jag är lite bortskämd på den fronten. På högstadiet hade jag också en skit bra svenskalärare som förberedde oss inför gymnasiet. På gymnasiet fick jag en svenskalärare som förberedde oss för högskolan. Med andra ord, Lina du har mycket att leva upp till om du också ska bli en av mina favorit lärare här i framtiden ;) Men det borde inte bli något större problem då du också växte upp bredvid Frelins metoder.


Det bästa som kunde hända. Länge sedan jag känt mig såhär glad och lättad. Nu ska jag verkligen njuta av detta. Låta det vara min energi som tar mig framåt. Att bli förstådd, någon som tar sig tid för mig och vill göra allt för mig. Fantastiskt. Vilken lättnad. Vilken inspiration. Everything gonna be alright!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Synd att jag bara kommer på två, måste ha förträngt de andra då.

De jag vet börjar på G, undra om jag ska få något därifrån ;)

2009-12-16 @ 13:52:08
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0