Till Noel, mitt gudbarn

11 november 2009. Ett viktigt datum i mitt liv. I Noels liv. Från och med idag har jag en extra roll i Noels liv. Jag är hans moster. Jag är hans mammas syster. Jag är hans mormor och morfars barn. Från och med idag är jag också Noels gudmor. Jag är stolt, stolt, stolt.

 

Till Noel
Det är ett stort ansvar jag fått. Jag ska vara en viktig del av ditt liv. En extra viktig del i ditt liv. Jag ska följa dig varje dag genom livet. Jag ska stå bakom dig i varje val du gör. Jag ska stötta dig på bästa sätt jag kan. Jag ska ge dig råd och vägledning när du själv inte hittat rätt. Jag ska ALDRIG svika dig. Jag kommer ALDRIG vända dig ryggen. Du ska ALDRIG behöva känna dig oälskad. När du inte orkar kliva upp, ska jag dra upp dig. När alllting känns hopplöst, ska jag göra det meningsfullt. När du pratar, ska jag lyssna. Jag ska lyssna utan att dömma. Jag ska pusha dig att vara egen. Pusha dig att gå din egen väg i livet. Jag ska skydda dig från det onda i världen. Jag ska hjälpa dig igenom det jobbiga i livet. Jag ska ALLTID finnas där för dig. Jag älskar dig mitt älskade gudbarn.

 

Jag önskar du får precis det du vill
Jag önskar dig världen och himlen därtill
Vet att livet väntar på dig
Och att jag alltid ska finnas för dig


Kommentarer
Postat av: Nina

vad fint, nu blir jag lite tårögd ;)

2009-11-11 @ 23:45:40
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Mamma

Noel kunde nog inte få en bättre gudmor.



2009-11-12 @ 07:47:45
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0