En kärrings plånbok

Skymtade något på marken. En plånbok. En överfylld plånbok. En fet plånbok. Panik. Vad gör man med en upphittad plånbok? Ger den till polisen såklart. Vad är numret till polisen? Man kan väl inte ringa 112 och säga att man hittat en plånbok. Jag ringde istället Lina, nästan polisen. Medan jag gör det kollar jag id kortet. Eftersom plånboken ligger utanför en trappingång chansar jag att personen bor där. Hittar ett postfack som stämmer in. Går upp på andra våningen. Ringer på. En dam öppnar. Ser sur ut. Garanterat en rökare. Frågor om hon heter det som står på id kortet. Vilket hon gör. Ger henne plånboken. Kärringen (ja i detta läge blev det en kärring) frågar då hur jag fått tag i hennes plånbok. I tonen som att hon tror att jag snott den. För just det, jag har ju snott hennes plånbok och sedan går jag snällt tillbaka med den lite senare när jag ledsnat på den. Hon verkade ju inte ens veta att hon tappat den. Suck. Får ett surt tack innan dörren stängs. Som jag älskar trevliga människor

Kommentarer
Postat av: lina

Jag gillar din kommentar skarpt, vi bara längtar efter överraskning nr 3 :D

2009-11-08 @ 22:45:54
URL: http://kompismoster.blogg.se/
Postat av: Stina

Åh herregud alltså. Så typiskt sura tanter! Sådana har vi på jobbet om vartannat! Idag klaga en på att frimärkenra var så dyra. Det som inte ens vi prissätter! haha :P

2009-11-09 @ 18:41:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0