Hur ska man veta?

Visst, jag har mamma och Lina som kan svara på alla världens frågor. Som alltid vet allting. Har svar på tal. Egentligen är Lina lite smålik min mamma. Jag undrar om mamma fick med sig fel unge hem från BB? Ja men tänk nu om man inte har en smart mamma att tillgå eller en översmart kompis som klarat sig själv så pass länge att hon har svar på typ allt och redan har listat ut hur allting här i den vuxna världen fungerar. Vem ska jag då vända mig till? Jag spiller blåbär på byxorna. Hur tar man bort det på det mest effektiva sättet? Man ska sätta upp en ny lampa. Hur vet man vilken sladd som ska gå till vilket där uppe i taket? Jag hittar en plånbok på backen. Vem ringer jag? Jag ska tvätta. Hur mycket tvättmedel ska jag ha i?

Seriöst finns det ingen handbok till detta? Perfekt projektarbete i skolan. Snälla någon, gör en sån här bok.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jag tror jag fick med mig rätt barn från BB -

ser ut som det iallafall.

Sen kallas det du pratar om "livserfarenhet" och det kommer du också att få mer av för varje år som går.

Man måste våga göra fel för att kunna lära sig något, och sen måste man även pröva sig fram.

På så sätt blir man händig och får svar på tal.



Fast vissa har tummen mitt i handen, det går inte att komma ifrån ;)

2009-11-19 @ 08:00:15
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/
Postat av: lina

Jag håller med ulle! det finns vissa stora likheter mella din mor och dig! :) Sen är det ju inte ditt fel att jag är lite smartare ;)hihi! Hoppas plugget går bra! ses i morgon!

2009-11-19 @ 21:14:07
URL: http://kompismoster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0