Jag spyr

Jag spyr. Ordagrant. Såg en liten liten grej på bänken. Trodde det var skit, till jag tyckte den rörde på sig. Till min fasa ser jag att den verkligen rör på sig. Ser ut som en mask. Skickar iväg ett sms till Lina och mamma, mina första-hjälpen-kontakter. Lina säger att det är en silverfisk. Googlar på silverfisk. Spyr igen. Jag måste storstäda NU. Måste skrubba varje litet hål och springa jag har i huset. Kliar i huvudet. Undra om silverfiskarna spridit sig till huvudet? Måste ringa pappa, be han komma och täta kaklet i köket. Täta hela lägenheten. Bort med alla springor. Får svar från mamma. Hon säger att jag troligen har fulla badrummet med silverfiskar. Det är vanligt. Jag spyr igen. Nu håller jag på att packa. Dags att flytta. Någon som vill ha min lägenhet? Man får silverfiskarna på köpet.


Kommentarer
Postat av: Marie

Uscha! Jag lider med dig!! =(

2009-11-18 @ 20:33:34
Postat av: Stina

Haha. Förlåt för jag skrattar. Men det låter så roligt!! Jag kommer gärna och rensar bort dem åt dig om du vill, jag har ingen sådär jätte fobi för sådant. Tror jag inte i alla fall. Men äckligt lät det faktiskt! :O

2009-11-18 @ 21:53:40
URL: http://sstina.blogg.se/
Postat av: Mamma

Så äckligt är det inte - lämna aldrig fulla diskhon med gammal disk, du har ju diskmaskin.

Så vad är problemet.

Alla "gamla" avloppssystem har silverfiskar, så

det är bara att städa ofta ;)

Spola ur avloppen och rensa dem.

Sen tror jag inte att de kommer i ditt hår...

2009-11-19 @ 07:55:52
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0