Bra sjukvård utan telefonkö

Ringde nyss vårdcentralen för förnyelse av migräntabletter. Jag hatar telefonköer, så det nya sättet var himla smidigt.  Jag sa bara telefonnummer och personnummer till telefonsvararen och sedan fick jag en tid då sköterskan skulle ringa upp mig. På bestämt tid ringde hon. En trevlig sådan. Det absolut bästa, jag slipper åka in och hälsa på farbror doktor utan jag kan bege mig till apoteket på en gång och hämta ut medicinen. Smidigt. Sånt gillas här i livet. Smidighet och vänlighet. Hand i hand i sjukvården. I alla fall idag.

En dag ska jag också sitta där i min vita klädsel och vara trevlig mot alla människor som kommer in. Jag längtar. Jag längtar efter att få springa runt i den vita klädseln och vara viktig. Okej kanske dags att komma tillbaka till dagen. Torsdag. 15:e. Oktober. 2009. Tre år kvar på utbildningen. Är det dags att börja plugga inför imorgon tro? Kan ju vara en fördel om jag kan hjälpa den sjuka patienten om tre år. Även om jag tror man kommer långt inom sjukvården bara genom att vara lyhörd, uppmärkssam och vänlig.


Kommentarer
Postat av: Mysan

Du kommer sitta där Sara, det vet jag =)

2009-10-15 @ 11:02:18
URL: http://mysblogg.se
Postat av: Nina

Vadå Nickes syrra?

2009-10-15 @ 12:09:23
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Ida

Vi kommer hem nästa fredag. Natten mot fredag åker jag tåg, sen är jag framme på stationen på fredag morgon. Sen en helg hemma och tillbaka till jobbet på måndagen... That's life!

2009-10-15 @ 14:45:52
URL: http://idaoarvid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0