Det enda folk tjatar om är halloween

Halloween. Samtalsämnet nummer ett. Vad ska man klä ut sig till? Vart ska man på fest? Vilka ska man vara med? Alla antaganden att alla älskar halloween. Att jag älskar halloween. Jag HATAR halloween, enda sedan dagen jag inte längre gick ut och tiggde godis. Det var i alla fall roligt. Att klä ut sig är inte roligt. Visst det är säkert jätte roligt om jag väl skulle ge mig in i det hela. Men jag hatar halloween, det är liksom förutbestämt av mig. Det går inte att ändra på. Jag vill inte ändra på det. Jag vill inte tycka om att springa runt och leta kläder för hundratals kronor som jag sedan ska använda en gång. Vill inte, vill inte, vill inte.
Jag har redan blivit bjuden på tre halloweenfester. Alla vill ha svar. Nu, gärna i förrgår. Jag vet inte hur jag ska göra. JAG VET INTE. Jag hatar halloween, har jag nämnt det?

Känns som att jag varit ute varje helg sedan skolan började. Jag har säkert varit det också. Suck jag har även varit det. Studentlivet är hårt. Så nu har jag bestämt mig. Jag ska inte ut i helgen. Jag gillar inte halloween. Varför ska jag då ut och vistas med spöken och häxor?

Jag tänker göra denna helg till den bästa på länge. Hur? Jag har tagit ledigt från jobbet. Jag ska inte upp och jobba. Jag har tagit ledigt från utgång. Jag kommer vakna pigg och utvilad nästa dag. Jag ska umgås med familjen, samla energi för att klara den sista intensiva veckan på denna kurs. Framför allt jag ska hitta mig själv. Glädjen.


Kommentarer
Postat av: Maria

Låter som ett väldigt klokt beslut! Men å andra sidan är jag ju 40+ så jag skall väl tycka om det lugna helglivet, eller? Nej, skämt å sido. Är ju själv bjuden på ladies night med Martin Stenmark o c:o på lördag, så det blir utekväll. DOCK ej utklädd, tack och lov. Trevlig helg// Maria

2009-10-28 @ 13:47:35
Postat av: pernilla

Du BEHÖVER inte gå på halloweenfest heller! Det enda du behöver göra är ju att säga att du inte vill!



Jag tycker i alla fall om det, min klädsel kostade 200:-, men klänningen är en halloween/julbord/julafton och nyårsklänning, så det är en himla bra klänning! :)

2009-10-28 @ 13:55:55
URL: http://dearpernilla.blogg.se/
Postat av: Lina

Någon gång måste ju även sara vara ledig :) haha du lär nog inte missa något :P

2009-10-28 @ 14:07:28
URL: http://kompismoster.blogg.se/
Postat av: pernilla

Ja, himla perfekt när man är budget-människa ;) Jadu, jag vet inte riktigt vad jag ska vara :P Haha, jag ska ha masken som vi hade i fönstret på jobbet under förra kampanjen, sen en svart klänning och vita handskar. Ska väl göra nått med håret och lite smycken på de :)



Nej, jag köpte bara byxorna. Lovade mig själv att köpa ett plagg, och träningsbyxor var det jag behövde så det blev himla bra :) Ja, linnet var fint, jag tror att du gillar det jag med ;)

2009-10-28 @ 16:17:32
URL: http://dearpernilla.blogg.se/
Postat av: Mamma

Du kan ju fira allhelgona - Tänd ett ljus och hedra de döda. Det är egentligen helgens budskap...

Sen dör man inte av att vara hemma en helg heller...

2009-10-28 @ 16:55:34
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/
Postat av: Stina

Ja alla har vi ju olika åsikter om saker och ting! Så gillar man inte en grej gör man inte det helt enkelt :) Klart du ska vara hemma och ta det lugnt, låter väldigt skönt!



Min utstyrsel slutade på typ 75 kr, köpte en mask för ögona (sån där man har på maskerad) sen hade jag allt annat jag hade tänkt ha till. Svart klänning, långa finhandskar, skor etc. Eller ja jag köpte ett rött läppstift och nätstrumpbyxor, em ndet är ju sådant man kan använda igen :) haha!



Kram!

2009-10-28 @ 20:08:01
URL: http://sstina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0