Hjärnan innehåller en röra av latinska ord

Tack för två smarta tips. Eftersom jag inte dricker kaffe går det bort. Men jag ska testa cola och djupfryst tröja nästa gång. Igår löste jag istället problemet på ett riktigt Sara sätt. Jag gick och la mig och sov. Perfekt sätt att lösa tröttheten. Men eftersom jag hade saker kvar att lära mig, så klev jag upp klockan halv fem imorse, inte för att jag var jätte pigg då heller men. Jag har lärt mig lite denna morgon, men mycket kvar att nysta upp. Det känns som att allting bara är en stor röra i huvudet just nu. Behöver en mental paus. Det är ju en sak att kunna det nu när man sitter så här, men en annan sak att sedan kunna det åt andra hållet och kunna förklara det för andra. Jag hoppas verkligen jag får dessa tre frågor: Vad är m. temporale uppgift? Vart sitter femur? Vad är skelettes huvuduppgift? Så snälla lärare, ge mig denna lapp sedan. Med min tur lär jag ju få sakerna som jag valt att inte lära mig så djupt. Jag hoppas på att jag hamnar med ett smartskaft som kan reda ut röran i mitt huvud. Snälla, ge mig ett smartskaft.

Nej frukost och sedan fortsätter jag studera det latinska språket. Latinska kroppsben var roligt att lära. Latinska muskler mindre roligt. Vem fan kan stava till m. iliopoas, m. obliquus externus abdominis, m. sternocleido-mastoideus? Dessutom vart sitter dessa muskler och vad tusan är dess uppgift?


Och ni kan vara lugn. Det ska komma bilder på denna blogg också. Så småningom. Men just nu består mitt liv endast av oändligt många ord. För det mesta, latinska ord.

Kommentarer
Postat av: Nina

haha. ursäkta men jag skrattar då jag läser detta inlägg..

Det kanske inte var din avsikt när du skrev det men då kan du ju trösta dig med att du roar även då du är seriös ;)

2009-10-16 @ 10:26:28
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0