Hörde jag en skål (och välkommen hem)

Examinationsseminariumet lyckades bra. Jag överlevde. Dags att ladda om till den slutliga tentan som kommer om sådär tre veckor. Fast helgen ska vara studiefri. Jag firade denna lyckliga dag (läs igår) med en utgång. Uppe hos Ida. 20 årsfest. God mat. Chapel Hill. Svenskt godis. Polly. Gott och blandat. Kexchoklad. Marianne. Ahlgrens bilar. Musik. Skratt. Och det bästa, trevligt sällskap. Ett gäng underbara personer samlade under ett och samma tak. Ena mer crazy än den andra. Ljuvligt.
Men eftersom jag i snitt sovit fyra timmar per natt de senaste två veckorna (alldeles för många utgångar och pluggkvällar) orkade jag inte hela vägen ut. Jag gick hem innan de andra drog på krogen. Stupade i sängen. Sov nio timmar. Mår sämre än jag gjort på länge. Det är fan inte nyttigt att sova länge. Nio timmar är alldeles för länge. Dags att återvända till den gamla vanliga formen, 4-6 timmar per natt.

Nu är det dags att vandra till jobbet. Kommer bli en kanon dag. Jag vet det. Kan bero på att jag har min lekkamrat på samma station som mig. Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0