Tom hjärna följt av en skinande ren lägenhet

Att bryta mönstret att plugga dagen (två dagar) innan ett prov är svårt. Jag tror det kan ha att göra med att det alltid fungerat. Proven har klarats ändå. Sedan om kunskapen sitter kvar idag är ju en annan femma.

Klockan är bara barnet och jag har redan hunnit med att damma hela lägenheten, skurat toan, dammsugit, tvättat fyra maskiner och donat på här hemma. Vad säger det dig? Varför känns allting annat plötsligt så viktigt att göra dagen innan ett prov? Jag måste städa. Just idag. Just nu. Jag måste plantera om mina blommor. Just idag. Just nu. Ungefär som att de inte kommer överleva en dag till utan ny jord. Plugget då? Jo jag sitter här dagen innan mitt examinationsseminarium och kan ungefär hälften av det jag ska kunna. Men då har jag i stort sätt hela torsdagen kvar att plugga på. Så nog kommer jag hinna, eller?

Just det. Klockan tolv har jag utvecklingssamtal på jobbet, följt av shopping på Birsta med mamma. Sedan ska mamma följa med mig hem och hjälpa mig med lite skruvande och upphängande. För jag måste ju möblera om just idag. Självklart. Inte för att jag tycker skolan ska göra att ens sociala liv ska upphöra. Men det vore ju trevligt om jag någon gång skulle proritera skolan lite för allt annat.


Idag fyller min älskade systerson Noel (alias apan, lillebror, noe) 1 månad. Jag tänker dock inte åka upp och hälsa på eftersom jag är förkyld som tusan. Istället tänker jag sitta här nere och längta efter honom (och hans storebror). Grattis lillgubben!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0