Idag spya, imorgon sanering

Läs om du vill. På egen risk. Vad jag än har så smittar det inte via skärmen. Får vi hoppas. Jag har inte magsjuka. Troligen har jag ätit något olämpligt, alternativt att jag ätit alldeles för dåligt. Gissar på sistnämnda.

Tog mig precis in i köket och plockade ur diskmaskinen. Höll på att ramla minst 10 gånger under den ansträngande proceduren. Benen viker sig konstant, har ingen kraft alls. Antar det beror på näringsbrist. Måste ha gått ner åtminstone två kilo på dagens hänga-över-toalettstolen-aktivitet som började strax efter 15.00.

Jag är hungrig, hungrig, hungrig. Inget jag ätit under dagen har stannat kvar. Nu vågar jag inte testa att äta längre. Så frestande är det inte att hänga över toalettstolen mer gånger ikväll. Var två timmar sedan jag sist var där, så kanske är min sjukdom slut för denna gång. Vi kan ju hoppas.

Första gången som jag har spytt sedan jag flyttade till eget boende. Nej en bakis spya på morgonen räknas inte. Vart är mamma? Hon ska ju bädda ner mig, ta fram en hink till mig så jag slipper springa till toan varje gång, försöka få i mig lite mat. Mosa banan. Vispa kolsyran ur ett glas cola. Det är såna här gånger det suger att bo ensam. Tur i alla fall att Lina, min älskade Lina kom förbi med nyponsoppa. Dessutom hade hon smugglat ner cola och glass i påsen. Får se om jag vågar ge mig på någon av dessa saker ikväll.


Kommentarer
Postat av: Nina

Vad gulligt av henne.

Jag kan trösta dig med att ingen vispade min cola eller kom med glass trots att jag inte bor själv ;)

2010-01-08 @ 21:59:17
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tur att du har Lina & Henke nära, de får ta över min roll numera ;)

Troligen vinterkräksjuka du drabbas av.

För man brukar inte spy om man äter för dåligt.

Te & skorpor är bra, sen måste man börja med teskedar och öka succesivt. Hoppa vatten och mjölk, för det brukar komma upp på en gång igen.

2010-01-09 @ 12:16:03
URL: http://goldenretrievergirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0